كلمات ترانيم Christian hymns

ترنيمة احبك معني كل وجود 

احبك معني كل وجود 
واحبك والكلام محدود 
وحبك عدي كل سدود 
حبيبي يا يسوووع البار 

احبك تنتهي الآلمات
واحبك تبتدي النغمات 
وحبك حب للنهايات 
حبيبي يا يسوع البار 

احبك رب للانسان 
واحبك راحة للحيران 
وحبك راية للايمان 
حبيبي يا يسوع البار 

احبك ترفع المغلوب 
احبك القساوة تذوب 
وحبك خلي قلبي يتوب
حبيبي يا يسوع البار 

احبك انت اوفي صديق 
واحبك حتي لو في الضيق 
وحبك ليا اعظم شئ 
حبيبي يا يسوع البار

كلمات ترنيمة بتتصرف 


ما بتسبنيش .. في غربة عمري نفسي بتلاقيك دارها 
ولما ابكي دموعي انت تقدرها 
 حياتي البور مفيش غيرك يخضرها 
ولما أنساك ولما أوفي ولاقيني كتير بتخان .. بدون أسباب
في وسط عذاب تصبرني تعزيني وحاجه كمان .. بتفتح باب 

القرار 
" بتتصرف مبعرفش الطريقة ازاي 
لكن لما بنادي عليك بشوف جاي 
وبتغير حاجات بحاجات وبتسددلنا احتياجات 
بتتصرف وتفرجها فليك الشكريا مولاي " 2

ومنستنيش .. بتكمل لنفسي كل تقصيرها 
وبتشيل عني احزاني وتقصيرها 
خطاك صاحبة خطاي تملي في مسيرها 
وانا وياك مبهتمش اذ ضاقت وساء الحال 
ده امر محااااال 
وانا وياك في ليل وعتمتي نورك بشوفه يبان 
وكلي ايمان

كلمات ترنيمة اسمع صراخي يا سيدي

" ها قد أعيت فيا نفسي .. من ضيقي ادعوك يا ربي " 2
" وانت وحدك اذكرك " 2
" لأنك شبع قلبي" 2

القرار
اسمع صراخي يا سيدي .. والي صلاتي أمل أذنيك
 " ارحمني وامسك بيدي " 2
" فانا في حاجه شديدة إليك " 2


 " جازت من فوقي التيارات .. وأغرقتني الضيقات " 2
" والعشب التف براسي " 2 
" والماء عبر ألي نفسي " 2


 بصوت الحمد اذبح لك .. واعود انظر هيكلك 
" لأنك استجبت لي " 2 
" كل ما فيا يشكرك " 2

صلي يونا من جوف الحوت .. اصدرت امرا ألا يموت 
" من جوف الهاوية صرخت " 2 
" وبالمراحم سمعت الصوت " 2

كلمات ترنيمة الرب قريب لمن يدعوه 


القرار 
الرب قريب لمن يدعوه .. ليس بعيدا كما زعموا 
ليس غريبا عن كل ما قاسوه 
فهو الذي دعا جميع المتعبين .. ليريحهم من حمل ثقيل 
ليمسح دمعة عن كل قلب حزين 

1- او لم يعيش هاربا ..  أما تالم مجربا 
او لم يقوم واهبا .. لنا الحياة 
كان محب العشارين .. ملازما لصيادين 
ساترا لخاطئين .. مثلي انا 


2- كان يجاوب سائلا .. والخير يصنع جائلا 
وذاق الموت حاملا .. خزي الخطاه 
وأمام قبرا باكيا .. في ليلة موته جاثيا 
رأيته يعرق دامية .. من الالام 


3- فكيف لا اثق به .. أشك في حبه 
 أبي الذي أحبني .. إلي الممات

    فكيف لا اثق به .. أشك في حبه 
  أبي الذي أحبني .. إلي الممات 


كلمات ترنيمة انت تعلم كربتي 

 " انت تعلم كربتي .. وكاشف كل اسراري 
لما لا تبدد حيرتي .. وترتب لي افكاري " 2
 لست اطلب كثيرا .. فبسيط هو طلبي 
اريد فقط تفسيرا .. أمنك هذا ياربي ؟؟
 شكي انا ليس بك .. لكن شكي بنفسي 
هل افهم كلامك .. اما هل يخدعني ياسي 
هاصممت اذناي عنك .. فلما اعد اسمعك
أم ان هذا الغموض منك .. وذلك لحكمتك 
2- انصرني يارب في حربي .. فابليس لي منتظر
أن احيد عن دربي .. ويكون هو المنتصر
" أنت تعلم قدرتي .. والي متي ساصمد 
فلا تطيل غربتي .. ولا تتركني اشرد " 2

ولا تتركني اشرد

إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان أدسنس أول الموضوع

إعلان أدسنس أخر الموضوع